självtestspelgränserspelpaus

Kunders skyddspolicy

1. Skydd av minderåriga

Betway vill uppmuntra sina kunder till att använda ett föräldraskydd för att minderåriga inte ska kunna få tillgång till olämpligt innehåll på nätet.

Råd till föräldrar:

• Lämna inte din dator, mobil eller surfplatta obevakad när du är inloggad på Betway.
• Lösenordskydda ditt konto hos Betway
• Tillåt ingen person under 18 år att få ta del av någon spelaktivitet
• Håll ditt kontonummer och lösenord i tryggt förvar
• Håll dina bankkort utom räckhåll för barn
• Spara inga lösenord på din dator, mobil eller surfplatta. Skriv ned dem istället.
• Begränsa tiden för dina barns vistelse på nätet och använd skyddsprogram för att se till så att dina barn inte har tillgång till olämpligt material

Begränsa tiden för hur länge dina barn får spendera på nätet och använd alltid föräldraskydd som hindrar barn att komma åt olämpligt innehåll.

Minderårigt spelande är inte bara olagligt, det kan även resultera i spelberoenden och enorma spelskulder orsakade av okontrollerade barn.

Om du delar din dator, mobil eller surfplatta med vänner eller familj som är minderåriga, då rekommenderar vi att du begränsar deras tillgång till vår webbsida genom att registrera dig hos Net Nanny, en världsledare i Filtreringsteknik på Internet.

Spela aldrig om:
• Valet att spela ska alltid vara ditt egna val.
• Bestäm gränser för insättningar, satsningar och även förluster innan du börjar spela.
• Spela inte om:
• du är minderårig
• det stör dina dagliga uppgifter
• du behandlas eller håller på att återhämta dig från ett beroende
• du är påverkad av alkohol
• du har som syfte att vinna tillbaka tidigare förluster
• ditt primära syfte är att ersätta din skuld med dina vinster

2. Spel kontrakt och sekretesspolicy

För att få spela hos Betway måste du ingå ett spel kontrakt med Betway Limited när du registrerar dig genom att lämna dina personuppgifter och godkänna våra regler och villkor. Genom att ingå ett spel kontrakt med Betway Limited, är du bunden av våra allmänna regler och villkor, vår sekretesspolicy, specifika regler för kampanjer och erbjudanden, samt andra regler relevanta för ditt deltagande hos Betway.

Betway är i sin tur skyldiga till att skydda din integritet och garantera att dina personuppgifter förvaras säkert. Klicka här för att läsa vår sekretesspolicy.

3. Spelregler

Innan du börjar spela hos Betway, rekommenderar vi att du läser igenom spelreglerna. Du kan även provspela på casinot utan insättning.

4. Utbetalningsprocent

Gällande casinospel så försäkrar Betway att spelen är designade så att den genomsnittliga utbetalningen är minst nittiotvå procent (92%) av de pengar eller det värde som kunden har satsat. Den här procentsatsen motsvarar den internationella standarden för utbetalningar för casinospel online, vilket räknas som andelen av satsade och vunna pengar. Den är baserad på en slumpgenerator och uppnås genomsnittligt och över lång tid. Överlag är utbetalningen av Betways casinospel mer än 95%.

För att kunna förse våra kunder med högsta skydd, är vår utbetalningsprocent på våra casinospel både certifierade och publicerade av eCOGRA varje månad.

5. Odds för vinst per spel

Klicka här för att se andelen som betalas tillbaka till spelarna för alla spel som vi erbjuder på Betway.

6. Kundklagomål, alternativ och online tvistlösning

Om du har något klagomål måste detta meddelas inom tre (3) månader från det att incidenten uppstod.

VIKTIGT: För att se till att ditt klagomål når fram till och utreds av rätt avdelning måste klagomålet ske skriftligt till Betway enligt nedan:

För kunder bosatta i Storbritannien:

Email: [email protected]
Post: Betway Limited, PO Box 70417, London, NW1W 7LN

För kunder som inte är bosatta i Storbritannien:

Email: [email protected]
Post: Betway Limited, PO Box 29, Malta Post, Gzira, GZR-1300, MALTA

Skriven kommunikation måste innehålla följande information:

a) ditt användarnamn/kontonummer
b) ditt registrerade förnamn och efternamn
c) en detaljerad förklaring av klagomålet
d) datum och tid då incidenten inträffade (om möjligt)

Notera: om ditt klagomål inte innehåller ovanstående information riskerar utredningen av det att försenas.

Vid mottagandet kommer vi att arbeta för att lösa alla rapporterade problem snabbt och inom högst en månad. Om du av någon anledning inte är nöjd med lösningen på ditt klagomål/krav, kan du vidarebefodra ärendet till ett av våra alternativa tvistlösningsorgan (ADR) – eller till Europeiska Kommissionens plattform för tvistlösning för onlineärenden (ODR) som sedan kommer att vidarebefodra till rätt alternativa tvistlösningsorgan.

Alla ADR agerar endast som en neutral instans för tvistemål som uppstår mellan Betway och Kund när:

a) Kunden redan har gått igenom Betways intena tvistlösningsprocess, och
b) Det har uppstått ett dödläge angående tvistens lösning.

Alternativa tvistlösningsorgan tillgängliga för kunder bosatta i Storbritannien,

IBAS – Endast tvister kring sportspel
 eCOGRA – Endast tvister kring Casino / Bingo / Poker

Alternativa tvistlösningsorgan tillgängliga för kunder som ej är bosatta i Storbritannien,

MGA – alla tvister
eCOGRA – alla tvister

Viktigt att notera: ADR är en kostnadsfri tjänst och beslutet som fattas av det alternativa tvistlösningsorganet kommer att anses slutgiltigt av både Betway och kunden, under förutsättning att alla inblandade parter har fått yttra sig.

Klicka här för mer information om IBAS s prövningsservice och för att slutföra IBAS adjukationsformulär.

Klicka här för mer information om eCOGRA: s tvistlösningsservice och för att slutföra eCOGRAs tvistformulär.

Klicka här för mer information om MGA:s kundtjänst och för att fylla i MGA:s klagomålsblankett.

Klicka här för mer information om ODR-plattformens tjänster och för att fylla i deras formulär för klagomål.

Skulle du någonsin misstänka att en kund samarbetar med en annan kund eller fuskar på något sätt, vänligen meddela Betway via de kommunikationsmedel som nämns ovanför i kundens klagomålsprocess.

Senast uppdaterad: kl. 16:00 CET den 01/01/2019